RSS-экспорт
Связь с модератором
Популярные теги
директордоговордоговор арендыжилищное законодательствозаработная платаземельный участокземляискКЗОТконтролирующие органыкупля продажаналогообложениенаследствоОООответственностьправо собственностипроверкипрогулпроцессработниксокращениестроительствосудтрудовая книжкатрудовое правоувольнение


Налоговый кодекс Украины

Логин:    Пароль:      Регистрация | Восстановить пароль

Очередное "покращення" или все-таки "Р"еформа?


Сообщение:

Ваше имя:    EMail: 
 

Страницы:    Всего: 1


Сортировать по времени сообщений  по возрастанию [по убыванию]
 
10/01/13 08:07  maddogofwarОтправить письмо > maddogofwar    3/09/12 14:53Дерево
В Украине станет меньше налоговиков и таможенников

[Только зарегистрированные пользователи могут видеть ссылки. Нажмите здесь для регистрации]

Концепцию новосозданного Министерства доходов и сборов придумывают иностранцы

[Только зарегистрированные пользователи могут видеть ссылки. Нажмите здесь для регистрации]

3/09/12 14:53  maddogofwarОтправить письмо > maddogofwar    15/08/12 13:40Дерево

15/08/12 13:40  maddogofwarОтправить письмо > maddogofwar    13/07/12 23:31Дерево

13/07/12 23:31  maddogofwarОтправить письмо > maddogofwar    13/07/12 23:24Дерево
"Зміни мають дві мети:

Перша мета - це найбільш повне використання стимулюючої функції податків.

Теоретично і практично доведено, що за допомогою податків можливе усунення структурних диспропорцій економіки Україні (низький внутрішній попит, занепад окремих галузей промисловості, що орієнтовані на товари народного споживання, спрямованість експорту сировинних матеріалів та товарів з низькою часткою доданої вартості), створення умов для розвитку вітчизняного виробництва.

Очевидно, що в умовах глобалізації світової економіки, розширення інтеграційних процесів, участі в СОТ, Україна є активним учасником цих процесів.

Як доказ цієї тези - великі обсяги експорту (68,4 млрд дол) та імпорту товарів (82,6 млрд дол), та залежність економіки України від світових економічних процесів, у тому числі криз. Очевидно також, що розвинуте матеріальне виробництво - основа стабільності економіки та фінансової (в т.ч. валютної) системи країни.

Друга мета - це ліквідація умов існування "тіньового сектора" економіки.

"Тіньовий сектор" у фіскальному розумінні - це розмір ВВП, виведений з-під оподаткування через інститут податкових оптимізаторів, що перетворює активи та розрахунки за них в готівкову форму на території України або в безготівкову на рахунках закордонних банків. Крім того, до "тіньового сектора" відноситься частина ВВП, що обслуговується неврахованим обігом готівки.

Обсяг тіньового сектора в Україні за експертними розрахунками ДПС оцінюється 350 млрд грн на рік.

Цей обсяг розподіляється приблизно таким чином:

170 млрд грн - зарплата в "конвертах".

100 млрд грн - доходи власників активів - виведення безготівкових коштів у готівкову форму або на інвалютні рахунки в закордонних банках.

35 млрд грн - неофіційні платежі.

45 млрд. грн - основні засоби, матеріальні ресурси і послуги "тіньового сектора".

Боротьба з "тіньовим сектором" шляхом адміністративних заходів довела свою малоефективність. Єдиним дієвим способом боротьби є усунення причин та умов його існування.

Основною причиною відходу економіки в тінь є високе податкове навантаження, по-перше, на інвестиційний актив (бізнес-одиницю, підприємство) з точки зору його власника (юридичної або фізичної особи або нерезидента), по-друге, нарахування на фонд оплати праці (ФОП) в межах самої бізнес-одиниці підприємства.

Ефективне податкове навантаження для власника бізнесу в існуючій системі оподаткування становить 45,5% у виробництві і 42% - в торгівлі. В той же час при використанні інституту "податкової оптимізації" ефективне податкове навантаження становить, відповідно, 19,2% і 16,4%.

Невід'ємною складовою існуючої системи оподаткування (як до прийняття ПКУ, так і після), є інститут податкових оптимізаторів (далі - ПО), що дозволяє ухилятися підприємствам від оподаткування та формує "тіньовий сектор" економіки.

В результаті дії ПО створюються умови реального сектора економіки для безпечного фактичного зменшення ставок за чотирма основними податками і зборами: ПДВ, податку на прибуток, ПДФО, ЄСВ.

Очікується, що зниження ефективного податкового навантаження до 37% з 45,5% у виробництві (за оцінкою ДПС) стане реальним стимулом відмови від ПО та легалізації складових "тіньового сектора" у розмірі 145 млрд грн.

Податкове навантаження на ФОП в умовах діючої системи оподаткування також є показником неефективності діючих ставок податків. Воно становить до 52%. Іншими словами, для виплати 1 грн зарплати роботодавець (підприємство) має заплатити в бюджет від 1,07 до 1,26 грн залежно від розміру зарплати і галузі діяльності.

Такий ступінь податкового навантаження є основною причиною відходу в тінь ВВП в частині зарплати. Очікується, що реальним стимулом легалізації такої зарплати буде розмір ефективного фіскального навантаження до 20-28,5% (за оцінкою ДПС), що дозволить легалізувати до 150 млрд грн частини "тіньового сектора".

Висновок

Резерви справляння податку на прибуток і ПДВ в Україні сьогодні відсутні, крім не підконтрольного "тіньового сектора".

Посилення податкового тиску, що в умовах дії ПКУ називається "поліпшенням адміністрування", реально призведе до стримування обсягів виробництва і торгівлі. Чинна податкова система не дає розвиватися виробництву.

Єдиний спосіб збільшення надходжень до бюджету - це збільшення легальної оподатковуваної бази (не розширення наявної, вона вже максимально "розширена", а саме збільшення), тобто збільшення обсягів виробництва.

Запропоновані зміни реанімують стимулюючу функцію податків і усунуть зазначені вище недоліки як існуючої системи оподаткування, так і структурних диспропорцій в економіці.

Це буде досягнуто в основному за рахунок зміни діючих ставок основних податків (ПДВ - з 20% до 7-12%, ЄСВ - з 37-49% до 15%, ПДФО - з 15 (17)% до 20%, 15%, 10%).

Одночасно, для недопущення зниження поточних надходжень до бюджету передбачені так звані компенсаторні механізми.

Вони полягають у скасуванні пільг і розширенні бази оподаткування в деяких податках (ПДВ - додаткове обкладення продажів за ставкою 2,5-2%, ЄСВ - повернення до обкладання покупки безготівкової іноземної валюти за ставкою 3%).

Крім того, з метою виведення зарплати з тіні та усунення схем ухилення від сплати податків необхідно:

збільшити мінімальну зарплату до 2 тис грн,

змінити тарифну сітку в частині коефіцієнтів міжкваліфікаційних розрядів і зробити її обов'язковою не тільки для бюджетної сфери, але і для всіх інших платників податків,

встановити максимально допустимий ліміт у розмірі 10% для кількості працівників на підприємстві, які працюють не на повну ставку."

13/07/12 23:24  maddogofwarОтправить письмо   Дерево
Думаю, что топик "Налоговый кодекс Украины" маловат для обсуждения этого проекта!
Предлагаю обсудить все "плюсы" и "минусы" возможных изменений!

Фіскали змінюють податковий кодекс. Текст проекту змін:
[Только зарегистрированные пользователи могут видеть ссылки. Нажмите здесь для регистрации]

Выход из тени или очередное перераспределение бюджетных потоков?
Уменьшение "податкового навантаження" или очередной "белый и пушистый северный зверек"?

Страницы:    Всего: 1

Реклама

bigmir)net TOP 100